Cand spun gustare, spun automat 5 nuci caju, 5 migdale si, uneori, 5 jumatati de nuca. Sunt absolut innebunita dupa neamul cel nucesc, desi stiu ca daca nu sunt atenta cu portiile (de obicei un pumn este varianta recomandata de nutritionisti) imi pot aduce pe cap (si mai ales pe coaspe) o gramada de extracalorii. Ganditi-va ca discutam despre produse care au chiar si mai bine de 600 de calorii/100 de grame. Iar 100 de grame poate trece pe nesimtite cand mancam din ele, asa ca aveti grija. Stiu pe cineva care a pus 10 kilograme dupa ce a descoperit fisticul si si-a umplut camara cu pungi pe care le-a rontait pe nerasuflate.

Candva puse pe lista neagra a unei diete de slabit, nucile cu tot neamul lor s-au intors in glorie in recomandarile specialistilor in nutritie. Da, au calorii, da au grasimi. Dar sunt si incredibil de sanatoase – mustesc de acizi omega 3 si omega 6, vitamina E, au si acizi grasi care scad colesterolul rau, sunt pline de antioxidanti, pline de toate vitaminele B, de minerale – de magneziu, de calciu, de potasiu.

Mai multe studii ne promit chiar ca cine consuma mici cantitati de nuci slabeste mai usor. Plus, confortul psihologic – am voie nuci, deci nu sunt chiar cel mai restrictionat om de pe lume, nu mi se neaga toate placerile alimentare. Oricum,┬ámie imi este foarte greu sa gasesc o gustare mai buna si mai sanatoasa decat duduile acestea. Bucurati-va de ele, cu chizuinta!